Categorieën
marketing

Zoekmachine adverteren nodig

Adverteren in zoekmachines kan op twee verschillende manieren. Enerzijds kun je op een organische manier adverteren. Dit betekent dat je probeert om op een natuurlijke wijze bovenaan te komen bij de belangrijkste zoekwoorden die er zijn. Daar is echter wel een hevige concurrentiestrijd aan verbonden. Elk slimme onderneming weet immers dat internet tegenwoordig één van de belangrijkste bakens is om grote groepen mensen te bereiken. Het kan dus lastig om op een organische manier hoog te komen in de zoekmachines, maar toch kan het aan te raden zijn. In dit artikel behandelen we de voordelen en nadelen als gaat het om organisch adverteren. In en welke situaties kun je beter betaald gaan adverteren?

Zoekmachine adverteren

Voordelen en nadelen organisch adverteren

Een voordeel van organisch adverteren is dat een goede lange termijn investering is. Het kan lang duren voordat je hoog in zoekmachines komt te staan met bepaalde zoekwoorden. Dit heeft aan de ene kant te maken met de mate waarin je je website SEO-proof hebt. Dat wil zeggen: heb je goede teksten die voldoen aan de SEO-eisen? Is je website snel en doe je aan linkbuilding. Dit zijn de belangrijkste aspecten maar er zijn er nog meer. Het is dus een langdurig traject om hoog in Google te komen met je website. We noemen het nu overigens een voordeel, maar dit is eigenlijk ook het nadeel ervan. Het kost veel tijd en moeite. Maar zodra je hoog in de zoekmachines staat, dan mag je jezelf spekkoper noemen. Je blijft er dan een lange periode in staan, zonder dat je verder nog veel extra moeite hoeft te doen. Je kunt dan passief reclame maken, zonder dat het je verder veel geld gaat kosten.

Betaald adverteren

Je kunt het ook combineren met betaald gaan adverteren. Een belangrijke principe dat je in acht kunt nemen is de volgende: allereerst ga je betaald adverteren, omdat je bedrijf nog in zijn kinderschoenen staat. Zijdelings werk je dan aan een goede SEO, zodat de kans groter is dat je hoog in de zoekmachines terecht komt. En als dat eenmaal het geval is, dan kun je stoppen met op een betaalde manier adverteren. Of je kunt het betaalde adverteren op een lager pitje zetten, maar het is een goede basis om al klanten naar je toe te trekken. Je betaalt enkel per klik, dus als je een goede website hebt is de kans groot dat ze ook blijven.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *